Srbečica po nanosu kreme

Vprašaj zdravnikaKategorija: DermatologSrbečica po nanosu kreme
Lucija , pred 2 leta

Pozdravljeni,
stara sem 20let in imam atopijski dermatitis že 16let. V zadnjih mesecih sem opazila, da mi nanos kreme na kožo ugaja le, ko pridem iz pod tuša. V primeru, da si želim že zelo suho kožo namazati zjutraj ali kdaj čez dan mi to stanje poslabša ter prične se močna srbečica. Torej se zdaj mažem le zvečer, ko pridem iz pod tuša, kjub temu, da je moja koža suha tudi čez dan. Zanima me, če imate kakšen nasvet oz. kaj je vzrok za tako reakcijo kože?
p.s. Enako je z katerkokoli kremo, ki jo preiskusim.

1 Odgovorov
zdravnik Staff odgovoril/a pred 2 leta

Pozdravljena Lucija!

To, da Vam nanos kreme ugaja le, ko pridete izpod tuša, ni vsakodnevna opazka bolnikov z AD in tudi vzroka za to Vam ne znam pojasniti. Morda je stvar v tem, da je po tuširanju koža hidrirana, ne tako suha in zato bolje prenaša negovalni izdelek kot pa, ko je izsušena… Po drugi strani lahko srbež povzroči pretiran pritisk na občutljivo in suho kožo ob mazanju ali kreme, ki npr vsebujejo ureo.
Svetujem Vam, da morda poskusite spremeniti ritual in se mažete zvečer brez predhodnega tuširanja, zjutraj pa se najprej stuširate oz kožo hidrirate, potem pa mažete – morda bo koža manj suha zvečer in boste tako lažje prenašala negovalni izdelek.
Drugo, kar bi svetovala, je nega z manj mastnimi izdelki oz izdelki, ki so lahko mazljiva. S tem se pritisk na kožo in morebitno draženje kože ob mazanju zmanjšata. Ob tem morajo biti izdelki vseeno dovolj mastni oz vsebovati maščobe, ki so potrebne za ohranjanje bariere, ki jo nudi koža in je pri atopikih okrnjena.
Tretja možnost pa je, da se 2x dnevno tuširate (zj + zv) kakšen teden in vidite, če se bo suhost kože izboljšala do te mere, da boste po tem lahko prešli na 1x dnevno tuširanje ter ob tem ohranili nego 2x dnevno.

Upam, da sem Vam lahko kaj pomagala, želim vam veliko sreče!

Mateja