Vprašaj zdravnikapodocnjaki
Larisa , pred 5 mesecev

Pozdravljeni, 
zadnjih nekaj mesecev imam težave s podočnjaki, predvsem suha koža in tudi zelo rdeče veke Mazala sem si z vsemi negovalnimj kremami in mi ne koža velikokrat koža počila in me tudi zelo peče. Sedaj ne morem niti k zdravniku, saj ni tako huda situacija glede na epidemijo. Poleg tega imam tudi zelo zabuhle veke in črne kolobarje. Hvala že vnaprej za odgovor.

1 Odgovorov
zdravnik Staff odgovoril/a pred 5 mesecev

Spoštovana Larisa,
glede na opisano bi bilo smiselno najprej raziskati vzrok, zakaj so se vam omenjene težave pričele pojavljati. Nenadne težave so lahko povezane z različnimi vzroki, kot so iritacija (uporaba dražečih preparatov, prepogosto menjavanje kozmetičnih/čistilnih preparatov…) ali pojav kontaktne alergije na določeno snov v kozmetičnih preparatih. Nimam podatka ali ste imeli težave s kožo že v preteklosti. V kolikor še niste opravili alergološkega testiranja, bi bilo le- to smiselno (epikutano testiranje).
Koža na predelu vek je izredno tanka in zato tudi bolj občutljiva. Ob vnetju in predvsem po umiritvi vnetja lahko na teh mestih ostaja tako imenovana postinflamatorna hiperpigmentacija (PIH), ki še dodatno daje utrujen videz podočnjakov.Ob vnetju je seveda na teh mestih hitreje prisoten tudi edem oz. oteklina.
Ko je koža vneta se pojavi začaran krog zaradi podrte barierne funkcije, ki sicer ščiti vašo kožo pred zunanjimi dejavniki in jo je potrebno ponovno vzpostaviti. V kolikor je vnetje izrazito (z rdečino, oteklino, srbežem, lahko tudi izcedkom, ragadami) je potrebno zdraviti z nizkopotentnimi protivnetnimi kremami,  po potrebi tudi v kombinaciji z antibiotičnimi mazili.  Potrebno je vzpostaviti tudi ustrezno nego z indifernentimi mazili. V kolikor vas ob nanosu indifernetnega mazila koža peče, je možno da je vnetje preobsežno samo za sanacijo z indiferentnimi preparati in boste potrebovali dodatno protivnetno zdravljenje. Ker nimam podatka o kremah, ki ste jih do sedaj uporabljali vam predlagam, da  opustite vse dosedanje kreme in najprej poskusite  z  kremami, ki pomagajo pri obnovitvi bariere (npr. od A-derma Dermalibour, LRP Cicaplast baume B5..) Priporočam tudi obkladke z fiziološko raztopino nekajkrat dnevno, v kolikor je prisoten edem. V kolikor omenjeno po nekaj dneh ne bo zadostovalo, pa priporočam, da kontaktirate vašega os. zdravnika, za predpis nizkopotentne protivnetne kreme za nekaj dni, toliko da umirimo vnetje. V tem času tudi odsvetujem uporabo ličil. V kolikor ste pričeli uporabljati kakšna nova ličila, ki sovpadajo s pojavom težav, predlagam, da ji prenehate uporabljati in jih prinesete na epikutano testiranje. 
Glede samega videza podočnjakov, pa je ponovno več dejavnikov ki vplivajo na izrazitost le-teh, kot so PIH, genetska predispozicija, prožnost kože, tip kože, izguba volumna na račun maščevja, ki se pojavi z leti in s tem večja izpostavljenost spodaj ležečega tkiva (mišice), ki posledično lahko pripomorejo k temni zabarvanosti. Zdravljenje oz zmanjšanje podočnjakov je ponavadi kompleksnejše in se prilagodi glede na vzrok.
Upam, da sem vam vsaj malo pomagala.
Lep pozdrav,
Nina Jugovar
 

O društvu

Društvo Atopijski dermatitis je samostojno, prostovoljno in nepridobitno združenje oseb z Atopijskim dermatitisom ter njihovih bližnjih.

Skupni cilj društva in članov je dvig kvalitete življenja obolelih z atopijskim dermatitisom in deljenje izkušenj za lajšanjem fizičnih in prihičnih simptomov, ki jih ta bolezen prinaša.

Kontaktiraj nas






Kontaktni Podatki

Medvoška cesta 3, 1215 Medvode

070 430 527

drustvoad@gmail.com