Drobne pisice na vrhu nohtov.

Vprašaj strokovnjakaKategorija: DermatologDrobne pisice na vrhu nohtov.
Matjaž , pred 2 meseca

Spoštovani!
Zanima me kaj primankuje nohtom da se pojavijo drobne črne ali rdečkaste podolgovate pisice na koncu nohtov.
Hvala za odgovor.

1 Odgovorov
zdravnik Staff odgovoril/a pred 2 meseca

Pozdravljeni.
Glede na vaš opis gre najverjetneje za trakaste krvavitve (“splinter hemorrhages”), ki nastanejo pod nohti. Spremembe se pojavljajo v obliki vzdolžnih rdečih ali črnih črtic, ker so kapilare (drobne žile) pod nohti orientirane v longitudinalni smeri.
Vzrokov z nastanek “trakastih” krvavitev je lahko več. Daleč najpogostejši vzrok so poškodbe (ki pa so lahko tudi minimalne in se jih zato včasih ne spomnimo).
Ostali vzroki so naslednji: luskavica nohtov, glivične okužbe nohtov, druge okužbe (npr. endokarditis), sistemske bolezni (npr. antifosfolipidni sindrom), nekatera zdravila.
 
Na podlagi vašega opisa lahko le sklepam, da gre za zgoraj omenjene trakaste krvavitve. Za natančno opredelitev je potreben pregled pri izbranem zdravniku oz. dermatologu.
 
Lep pozdrav
Jurij Plaznik